Juf Asmae (groep 5B) met verlof

leerkracht Nieuws Leave a Comment

Begin november is onze gewaardeerde collega juf Asmae (groep 5B) met verlof gegaan. Wat zullen de leerlingen en wij haar missen! De leerlingen hebben haar enorm verrast met mooie cadeau’s en tekeningen. Waarvoor, ook namens juf Asmae hartelijk dank! Wij …

Thema eten & drinken

leerkracht Nieuws Leave a Comment

Na het thema herfst, staat in de kleuterklassen het thema eten & drinken centraal. Een dynamisch thema, waarbij verschillende activiteiten mogelijk zijn. De supermarkt en het restaurant nemen binnen dit thema, een belangrijke plaats in. In het kader van ontdekkend …

Dag van de leerkracht 2020

leerkracht Nieuws Leave a Comment

Met passie en enthousiasme voor een grote groep, persoonlijke aandacht voor alle leerlingen, oor voor ouders én deskundig handelen. Een bescheiden omschrijving van hoe een dag er voor de leerkracht uitziet. Op dit moment leent de situatie zich er (helaas) …

Kinderboekenweek 2020

leerkracht Nieuws Leave a Comment

In het kader van de Kinderboekenweek heeft onze fenomenale Lees-commissie weer een aantal educatieve en inspirerende activiteiten voor de leerlingen voorbereid en zijn de hoeken sfeervol ingericht. Alle groepen zijn geheel in lijn met het thema van een cadeau (boeken) …

Startcadeau leerlingen

leerkracht Nieuws Leave a Comment

Ook dit schooljaar kon een startcadeau voor onze geliefde leerlingen niet uitblijven. Geheel in lijn met het cadeau van vorig jaar (in teken van groeien en bloeien) hebben de leerlingen een gieter en bloemzaden ontvangen met als boodschap hun dromen …

Schooljaar in teamverband inluiden

leerkracht Nieuws Leave a Comment

Informeel zijn met elkaar, is minstens zo belangrijk als formeel met elkaar omgaan op de werkvloer. Een onderschat verschijnsel, echter onmisbaar binnen een professionele organisatie als de onze. Wij achten het belangrijk dat er ook ruimte is om met elkaar …

Scholing nieuwe rekenmethode

leerkracht Nieuws Leave a Comment

Bij Al Maes streven we ernaar om alle leerlingen de hoogst beoogde doelen te laten behalen, passend bij de onderwijs- en leerbehoeften van de leerlingen.  Leerlingen verschillen immers in de mate waarin én in de manier waarop ze extra instructie, begeleiding …